Hitta rätt HR-information och stöd

På denna sida har vi samlat information om HR-frågor och HR-system på universitetsgemensam nivå. Här finns även länkar till ofta efterfrågad HR-information på Medarbetarwebben och HR-webben.

Arbetstid

Att vara anställd på Lunds universitet – en statlig myndighet

Ersättning för friskvård, sjukvård eller läkemedel

Se till att dina personuppgifter finns med i kvitton, så hanteras ärenden snabbare. Observera att du inte får någon bekräftelse på din ansökan i Primula eller på att underlag inkommit till sektionen HR.

Försäkringar och försäkringskort när du ska resa

Lön

Pension

Personalblanketter och mallar

Reseräkning

Skyddsombud och fackliga organisationer

För medarbetare/anställda finns det stöd i anställningsfrågor på Medarbetarwebben och Staff pages.

Om du har frågor om din anställning eller din verksamhets rutiner i HR-frågor, kontakta din närmaste chef eller din verksamhets HR-funktion.

Stöd i LU-gemensamma HR frågor finns här på HR-webben. Du kan också söka efter stöd på A-Ö på HR-webben.

Om du inte hittar det du söker på Medarbetarwebben eller HR-webben för HR-funktioner och chefer är du välkommen att ställa en fråga till sektionen HR via ärendehanteringssystemet som nås via högerspalten. Vi hanterar inkomna frågor skyndsamt och i turordning. Vissa frågor kan ha en längre handläggningstid. Vi återkommer till dig via ditt ärende.

Typ av frågor som kan ställas i ärendehanteringssystemet, utifrån din roll:

I övriga HR-relaterade frågor, vänligen vänd dig till din närmaste personal/HR-funktion eller kontaktperson.