Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Upphandlade arbetsmiljötjänster

Ibland kan du behöva ha stöd från en extern part för att gå vidare i någon fråga rörande er arbetsmiljö. Här får du som chef en vägledning kring vilka konsulttjänster som finns upphandlade inom arbetsmiljöområdet.

Du som chef har möjlighet att vid behov använda universitetets upphandlade konsulter för följande tjänster inom arbetsmiljöområdet:

  • Belysning/synergonomi
  • Buller/akustik
  • Glasögon (bildskärms- och skyddsglasögon)
  • Kemiska arbetsmiljörisker
  • Inomhusklimat/ventilation
  • Vibration
  • Krisstöd i akut skede
  • Organisatoriska och sociala arbetsmiljöutredningar och arbetsmiljöinsatser
  • Samtalsstöd
  • Anpassnings- och rehabiliteringstjänster beroendeproblematik
  • Utredning av arbetsförmåga
  • Utredning av kränkande särbehandling, trakasserier och sexuella trakasserier

Du väljer leverantör utifrån aktuellt behov, situation och gällande upphandling. Kostnaden för uppdraget belastar din organisation. Kontakta närmaste HR-funktion för råd inför beställningen.

Information och kontaktuppgifter till leverantörer finns i avtalskatalogen Kommers. Ange exempelvis Arbetsmiljö i sökfältet. För varje avtal finns en specifik avropsinstruktion. Utgångspunkten är, såvida inte annat anges i avropsinstruktionen, att allting som finns på avtal ska beställas i Lupin. 

Mer information om avtalskatalogen Kommers

Logga in i Lupin

Kontakt

Kontakta din närmaste HR-funktion på din fakultet/motsvarande.

Företagshälsovården
+46 46 222 32 80
Företagshälsovårdens webbplats

LU Byggnad 
LU Byggnad


Ta del av den mest efterfrågade universitetsövergripande HR-informationen eller ställ en fråga till sektionen HR.