Uppföljning av utvecklingssamtal
Identifiera om det framkommit några gemensamma frågor som bör lyftas till institution eller motsvarande och resultera i åtgärder för hela verksamheten.
En uppföljning av överenskomna aktiviteter bör göras löpande under året eftersom detta är en del i den strategiska kompetensplanen samt för att stämma av att utvecklingen följer uppsatt plan. Både chef och anställd har ansvar för att genomföra de aktiviteter som beskrivs i planen för utvecklingssamtalet.
Planera in och genomför gemensamma arbetsmiljöåtgärder enligt utvecklingsplanen för det systematiska arbetsmiljöarbetet.
Synpunkter på samtalet
Chef och anställd ska gemensamt utvärdera samtalet. Detta kan med fördel göras vid nästkommande samtal då det ofta behövs tid för att reflektera före utvärdering.
Syftet med att utveckla och förbättra formen för och genomförandet av utvecklingssamtalet:
- Utvärdera syftet och innehåll samt ge förslag på förbättringar.
- Organisering av utvecklingssamtalen för verksamheten.