Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Administrativa system

Stöd och verktyg kring HR-systemen

Här hittar du som administratör, HR-funktion eller chef länkar till samt manualer och annat stöd till HR- och närliggande system.

Genom att logga in via VPN kan du komma åt interna resurser på Lunds universitet, till exempel Primula webb, även om du arbetar hemifrån eller är på resande fot.

Mer information om VPN, på LU-support:s webbplats

Information om de vanligaste förekommande administrativa systemen finns även på Medarbetarwebben

Adato är uppbyggt för att stödja den egna organisationens rehabiliteringsprocess. Det är ett system för bevakning av sjukfrånvaro och dokumentation av rehabilitering och andra förebyggande åtgärder. Regler kan ställas in för vilka aktiviteter och e-post som ska inträffa vid kort- och långtidsfrånvaro.

För dig som chef

För dig som HR

Kontaktpersoner

Logga in i Adato

Behörighetsansökan Adato

Manual Adato - HR-webben

Kompetensportalen är ett verktyg för kompetensutveckling. Alla internutbildningar som samordnas av sektionen HR samlas här. Logga in med ditt Lucat-ID.

Logga in på Kompetensportalen

Vill du skapa en utbildning i Kompetensportalen?

Vill du komma i kontakt med internlärarnätverket?

Lägg då in ett ärende i ärendehanteringssystemet. Välj kategorin Chefer, administratörer, kontaktpersoner och samordnare så tar vi kontakt med dig så fort som möjligt.

Kuben är ett verktyg för uppföljning och analys. Ekonomi-, personal- och studerandedata finns tillgängligt i Kuben.

Läs mer om Kuben på Medarbetarwebben

Logga in i Kuben direkt

Tänk på att använda vpn när du använder Kuben om du arbetar på distans.

 

Lucat är universitetets person- och adresskatalog. Här lagras information om individer och organisation. Informationen om individer och organisationer presenteras på olika webbplatser. Informationen används även av andra IT-tjänster och system. Via Lucat styrs även behörigheter till olika IT-tjänster och system.

Läs mer om Lucat på Medarbetarwebben

För dig som administratör Lucat | IT vid LU

Personal- och lönesystem där anställda registrerar sina ärenden, t ex ansöka om semester, se sin lön, anmäla bisyssla, göra reseräkningar och registrera sjukanmälan. Här kan du också ta ut rapporter och administrera olika ärenden som chef eller administratör.

Primula för HR

Logga in på Primula

Logga in i SSC Portalen

Kontaktpersoner på fakultetsnivå

 

Vill du lära dig mer om Primula?

Statens servicecenter (SSC) arrangerar webbinarier för medarbetare, chefer och källrapportörer.

Läs mer i kalendariet på SSC webbplats 

EU projekt över fakultetsgränser

Just nu hanteras endast beställning av lönekostnadsspecifikationer kring EU projekt och EU projektrevision för projekt över fakultetsgränser. Det finns två viktiga saker att ange:

  • Ett periodintervall
  • Personnummer och namn på personen som ingår i EU-projektet

Beställ lönekostnadsspecifikationer via formuläret

LAS-rapport

Stöd för beräkning av anställningstid för vissa anställningskategorier.

Logga in i Sharepoint

Lupin

Elektronisk inköps- och fakturahantering.

Logga in i Lupin

Sunet Survey - skapa enkät

Ett enkätverktyg för att göra webbaserade undersökningar, till exempel kursvärderingar.