Rekryteringsprocessen för dig som HR
Rekrytering av TA-personal, forskare, amanuenser och studentmedarbetare
På dessa sidor finns stöd och information för HR-funktioner, om rekryteringsprocessen för TA-personal, forskare, amanuenser och studentmedarbetare.
Rekryteringsprocessen som riktar sig till HR har i grunden samma material som den som riktar sig till chefer. Skillnaden ligger i en större tyngd på HR-funktionens roll samt arbetsrätt och dokumentation.
Här finns mer information om vilka lagar, policys och regler som gäller vid rekrytering samt hur rekryteringsärendena ska dokumenteras och diarieföras.
Kontakt
För att få stöd i rekryteringsprocessen kontaktar du i första hand din närmaste HR-partner på institution/avdelning eller fakultet/motsvarande.
Via sektionen HR:s ärendehanteringssystem går det också att, utifrån din roll i HR-arbetet, ställa frågor till sektionen HR. Ärendehanteringssystemet nås via högerspalten på sidan nedan:
Hitta rätt HR-stöd och information
Ditt HR-stöd
HR-stödet ser olika ut vid olika delar av universitetet vilket innebär att HR-stödet kan sitta på avdelningsnivå, institutionsnivå eller kanslinivå.
Om du inte vet vem ditt närmaste HR-stöd är, kontakta HR-ansvarig vid ditt kansli/motsvarande.