Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Rekryteringsprocessen för dig som HR

Rekrytering av TA-personal, forskare, amanuenser och studentmedarbetare

På dessa sidor finns stöd och information för HR-funktioner, om rekryteringsprocessen för TA-personal, forskare, amanuenser och studentmedarbetare.

Rekryteringsprocessen som riktar sig till HR har i grunden samma material som den som riktar sig till chefer. Skillnaden ligger i en större tyngd på HR-funktionens roll samt arbetsrätt och dokumentation. 

Här finns mer information om vilka lagar, policys och regler som gäller vid rekrytering samt hur rekryteringsärendena ska dokumenteras och diarieföras. 

Kontakt

För att få stöd i rekryteringsprocessen kontaktar du i första hand din närmaste HR-partner på institution/avdelning eller fakultet/motsvarande.

Via sektionen HR:s ärendehanteringssystem går det också att, utifrån din roll i HR-arbetet, ställa frågor till sektionen HR. Ärendehanteringssystemet nås via högerspalten på sidan nedan:

Hitta rätt HR-stöd och information


Ditt HR-stöd

HR-stödet ser olika ut vid olika delar av universitetet vilket innebär att HR-stödet kan sitta på avdelningsnivå, institutionsnivå eller kanslinivå.

Om du inte vet vem ditt närmaste HR-stöd är, kontakta HR-ansvarig vid ditt kansli/motsvarande.