Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Upphandlade leverantörer inom chef- och ledarutveckling

På denna sida kan du läsa mer om upphandlat stöd inom chef- och ledarutveckling.

Innehåll på sidan:


Ramavtal för Management och Coaching

Lunds universitet har ett upphandlat ramavtal inom organisations – och ledarutveckling. Ramavtalet är indelat i dessa olika avtalsområden.

  • A Teamutveckling
  • B Chefshandledning, coaching och samtalsstöd
  • C Workshops, föreläsningar:
    • Hållbarhet och hälsofrämjande
    • Förändringsledning
    • Ledarens kommunikation
    • Självledarskap och medarbetarskap
    • Konflikt och kris
  • D Ledarutvecklare
  • E Organisatorisk och social arbetsmiljö (Läs mer om upphandlade arbetsmiljötjänster)

Beställning  

Beställning/avrop från avtalsområde A, C och D

Behöriga beställare är chefer, HR samt sektionen HR:s team för chef- och ledarutveckling (TCL).

  1. Ansvarig chef har ett behov och tar kontakt med sin lokala HR-partner för stöd i den fortsatta processen.
  2. Ansvarig beställare från verksamheten kontaktar sektionen HRs team för chef- och ledarutveckling (TCL) via nedanstående länk, för bokning av ett digitalt behovskartläggande och rådgivande möte inför avrop av tjänst. Teamet svarar inom fyra dagar och möte bokas inom två veckor. 
    Kontakta sektionen HR gällande upphandling av tjänster
  3. Ansvarig beställare från verksamheten kontaktar leverantör för avrop av tjänst. Information om och kontaktuppgifter till leverantörerna finns i avtalskatalogen Kommers (inloggningsuppgifter finns i högerspalten,, sök på Management och Coachning). Beställaren får därefter gärna kontakta TCL för vidare resonemang gällande upplägg, prisbild och stöd i beslut.
  4. Ansvarig beställare från verksamheten beställer önskad tjänst via Lupin/Proceedo (inloggningsuppgifter finns i högerspalten).

Avvikelser

I händelse av att leveransen inte överensstämmer med beställning eller att andra problem uppstår i relation till leverantör, vänligen kontakta teamet för chef- och ledarutveckling (TCL).

Uppföljning och utvärdering

Sektionen HR kommer löpande att följa LUs avrop och årligen genomföra uppföljning och utvärdering med beställande verksamheter samt leverantörer.

Beställning/avrop från avtalsområde B och E 

Verksamheten (chef eller HR-partner) loggar in i avtalskatalogen Kommers för information om och kontaktuppgifter till leverantörerna. 

  • Sökord för avtalsområde B: Management och Coaching
  • Sökord för avtalsområde E: Arbetsmiljö

Beställning sker via Lupin/Proceedo. Inloggningsuppgifter till de båda systemen finns i högerspalten.  

Information om leverantörerna i Kommers

Logga in i Kommers


Beställning/avrop i Lupin/Proceedo 

Logga in i Lupin/Proceedo