Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Digitalt ärendehanteringssystem för personal/HR-frågor - en väg in till sektionen HR

Sektionen HR har nu lanserat ett digitalt ärendehanteringssystem. Syftet är att fånga upp vanliga frågor och utveckla HR-stödet till verksamheter och anställda.

De flesta funktionsadresserna till sektionen HR har tagits bort och i högerspalten på Medarbetarwebbens sidor om anställningsfrågor finns nu istället information om vart man ska vända sig ifall man inte hittar den universitetsövergripande HR-information som man söker.

Det går till exempel att klicka sig vidare till den mest efterfrågade universitetsövergripande HR-informationen eller ställa en fråga (skicka in ett ärende) till sektionen HR. 

När det gäller frågor om enskilda medarbetares anställning eller om verksamheternas lokala rutiner för HR-frågor, hänvisas i första hand till fakulteternas/motsvarande HR-funktioner. 

Se exempel nedan på informationen i de nya kontaktrutorna i högerspalten på Medarbetarwebben (under fliken Anställning) och på HR-webben för HR-funktioner, chefer och ledare.  

Inom kort kommer motsvarande information att publiceras på Staff pages, på sidorna under fliken Employment.