Lär dig mer om IA-systemet, det digitala systemet för att rapportera tillbud och arbetsskador

​​​​​​​Enligt rektorsbeslut ska alla verksamheter vid Lunds universitet senast vid halvårsskiftet 2023 använda IA-systemet för att rapportera tillbud och arbetsskador.

Under implementeringsfasen får du reda på om du ska rapportera den händelse som inträffat i IA-systemet eller på annat sätt, på nedanstående webbsida.

Tillbud och arbetsskada | HR-webben (lu.se)

Verksamheter som rapporterar i IA-systemet

Följande verksamheter rapporterar numera i IA-systemet:

• Gemensam förvaltning
  • Juridiska fakulteten
  • Konstnärliga fakulteten
  • MAX IV
  • USV/LUKOM

På denna sida finns instruktioner om hur man rapporterar i IA-systemet.

Tillbud och arbetsskada (IA-systemet) | HR-webben (lu.se)

Övriga verksamheter

Övriga verksamheter rapporterar enligt instruktioner på denna webbsida:

Tillbud och arbetsskada | HR-webben (lu.se)

Informationstillfällen "drop in"

Sektionen HR och Företagshälsovården erbjuder ”drop in”-informationstillfällen både på svenska och på engelska, om hur rapporteringen går till.

Informationstillfällen: så fungerar IA-systemet