Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Anmälan senast 29/4! Chefsforum om distansarbete/arbete hemifrån

Sista dag för att anmäla sig till chefsforumet är den 29 april.

För spridning till chefer med personalansvar.

In English


Inbjudan till chefsforum om distansarbete/arbete hemifrån, den 7 maj

Sektionerna HR och Företagshälsovården arrangerar den 7 maj två digitala chefsforum (ett på svenska och ett på engelska) på temat distansarbete/arbete hemifrån, vilket har aktualiserats under den pågående pandemin. 

Syftet med forumen är att skapa möjlighet att dela med sig av kunskap, erfarenheter och vanliga frågor när det gäller distansarbete/arbete hemifrån. 

Det ges tillfälle att lyssna till universitetets sakkunniga inom arbetsmiljö, arbetsrätt, försäkringar, med mera. Ämnen som kommer att beröras är bland annat ergonomi, struktur av arbetet, kommunikation samt  ledar- respektive medarbetarskap. 

Målgrupp

Målgrupp för forumen är chefer med personalansvar.

Även HR-funktioner är välkomna att delta, och bjuds in separat via nätverket LUHR. 

Datum, tid och plats 

  • Chefsforum på svenska: fredag 7 maj kl 10.15-11.45, via Zoom. 
  • Chefsforum på engelska: fredag 7 maj kl 13.00-14.30, via Zoom. 

Zoomlänkar mejlas ut till anmälda deltagare några dagar innan forumen.

Skicka in frågor i förväg

För att forumen ska bli så givande som möjligt vill vi gärna att ni skickar in eventuella frågor i förväg. Mejla era frågor till chefsforum [at] hr [dot] lu [dot] se senast fredagen den 16 april

Anmälan

Anmälan till forumen görs via mejl till chefsforum [at] hr [dot] lu [dot] se, senast torsdagen den 29 april. Ange Anmälan till chefsforum på svenska alternativt Anmälan till chefsforum på engelska, i ämnesraden. 

Välkommen!

Mona Hansson, tf sektionschef HR och Anne Link, sektionschef Företagshälsovården


Invitation to the Managers’ Forum 7 May on the theme of distance work/work from home 

LU’s Human Resources division and the Occupational Health Service are organising a digital Managers’ Forum on 7 May, with separate sessions in Swedish and English, on the theme of distance work/working from home, which has become relevant during the ongoing pandemic. 

The aim of the forum is to create an opportunity to share common questions, knowledge and experiences concerning the management of distance work/work from home. 

The forum will provide a chance to listen to the University’s experts on areas such as work environment, labour law, and insurance. Topics covered include ergonomics, work structure, communication, leadership and employeeship.

Target groups

The target group is managers with responsibility for staff.

HR officers are also welcome to take part, and are invited separately via the LUHR network.

Date, time and place 

  • Managers’ Forum in Swedish: Friday 7 May 10:15–11:45 via Zoom.
  • Managers’ Forum in English: Friday 7 May 13:00–14:30 via Zoom.

Zoom links will be sent to those who has been registered, via email a few days before the forum.

Submit questions in advance

To make the forum as rewarding as possible, we would like you to send in any questions in advance. Send your questions via email to chefsforum [at] hr [dot] lu [dot] se by Friday 16 April.

Registration

Register for the forum via email at chefsforum [at] hr [dot] lu [dot] se by Thursday 29 April. State Registration for Managers’ Forum in Swedish or Registration for Managers’ Forum in English in the email heading.

Welcome!

Mona Hansson, acting head of Human Resources and Anne Link, head of the Occupational Health Service