Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Beslut gällande möjlighet till förändrade flextidsramar för T/A-personal, i syfte att kunna undvika kollektivtrafikens rusningstid.

För att T/A-personal som måste arbeta på plats ska få större möjlighet att undvika kollektivtrafikens rusningstid har universitetet och de fackliga organisationerna enats om att ge dessa medarbetare möjlighet att, i dialog med närmaste chef komma överens om andra arbetstidsramar än de som anges i flextidsavtalet.

Arbete ska dock inte utföras innan klockan 06.00 eller efter kl 20.00, om inte annat framgår av schema. Dygnsvilan om 11 timmar ska respekteras.

Arbete hemifrån omfattas inte av överenskommelsen. 

I möjligaste mån ska vi som arbetsgivare göra det som är möjligt för att minska smittspridning. Men om verksamhetens behov medför att ändrade arbetstider för de anställda skulle medföra påtaglig störning för verksamheten, kan du som chef neka till detta. 

Avvikande tider ska bekräftas och dokumenteras 

Anställda som har behov av att ändra sina arbetstider ska kontakta sin närmaste chef.

Avvikande tider för arbete dokumenteras och bekräftas av både chef och anställd i e-post eller dylikt. Själva arbetstiden registreras av den anställde i flextidsblanketten som vanligt.

Chef skickar dokumentation till närmsta HR-funktion för framtida uppföljning.

Kontakt

För HR-relaterade frågor med anledning av coronapandemin ska du i första hand vända dig till din verksamhets lokala HR-funktion.

Vid verksamhetsrelaterade frågor med anledning av coronapandemin ska du i första hand vända dig till din närmaste chef eller din fakultets/motsvarande lokala coronagrupp.

LU-övergripande frågor som du inte får besvarade av din chef, på HR-webben eller på Medarbetarwebben/Staff pages kan du mejla till corona [at] lu [dot] se.