Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

FAQ för chefer, med anledning av Corona

Notera att det inte finns några specialregler på grund av pandemin utan att sedvanlig arbetsrätt och arbetsmiljöregler gäller.

Aktuellt rektorsbeslut med anledning av pandemin

Universitetet beslutade den 24 mars 2022 att universitetets beslut mot bakgrund av pågående pandemi ska upphöra att gälla från och med den 1 april 2022.

Ladda ner universitetsövergripande beslut och vägledningar med anledning av coronaviruset/covid-19, på Medarbetarwebben 

Hantering av vissa HR-frågor med anledning av pandemin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dokumentation från chefsforum 

6 oktober 2021 (tema: distansarbete)

13 september 2021 (tema: information inför hösten 2021)

15 juni 2021 (tema: Corona)

7 maj 2021 (tema: distansarbete/arbeta hemifrån)

29 januari 2021 (tema: Corona)


 

Kontakt

  • För HR-relaterade frågor med anledning av coronapandemin ska du i första hand vända dig till din verksamhets lokala HR-funktion.
  • Vid verksamhetsrelaterade frågor med anledning av coronapandemin ska du i första hand vända dig till din närmaste chef.