Vaccination mot covid-19

Information till chefer och HR-funktioner.

Den 12 maj beslutade universitetets rektor att alla anställda vid Lunds universitet som väljer att vaccinera sig mot covid-19 har rätt att vaccinera sig på betald arbetstid. Den anställde ska dock i första hand försöka få tid för vaccinering utanför arbetstid.

Informationen förmedlas till anställda i följande kanaler:

In English:

Vaccination against Covid-19

Information for managers and HR

The University has decided that all employees at Lund University who choose to get vaccinated against Covid-19 are entitled to do so during paid working hours. However, employees are primarily to try to arrange vaccination appointments outside working hours.