Nya fylliga webbsidor om hantering av kränkningar

SFAD-teamet har utvecklat processen för hantering av kränkningar inom Lunds universitet.

Nu finns det nypublicerad information här på HR-webben om hur en utredning ska gå till inom Lunds universitet, vad man ska tänka på när man utser utredare, att man ska se till att de berörda får stöd från början, hur diarieföringen ska skötas - med mera.

Såväl arbetsgivarperspektiv som utbildningsanordnarperspektiv finns med i det nya materialet.

Målgrupperna för den nypublicerade informationen är chefer med arbetsgivarroll och chefer som är verksamhetsansvariga för utbildning, samt de funktioner som stöttar dessa i hanteringen.

Ta del av det nya stödet på sidorna om kränkningar och trakasserier

Frågor eller synpunkter? Kontakta SFAD-teamet: sfad-teamet [at] hr [dot] lu [dot] se

Information om den nypublicerade stödet har förmedlats till verksamheternas SFAD-samordnare.