Ny grundläggande introduktionskurs i arbetsgivarrollen, för nya chefer

Sektionen HR erbjuder från och med våren 2022 en introduktionskursen Ny som chef – en introduktion till arbetsgivarrollen, för nya chefer inom Lunds universitet.

Deltagaren introduceras bland annat för Riktlinjer för chefsuppdrag vid Lunds universitet och begrepp som Systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM), Organisatorisk och social arbetsmiljö (OSA) och Systematiskt förebyggande arbete mot diskriminering (SFAD). Dessutom ingår en grundläggande introduktion till arbetsrätt i staten.

Deltagaren ska närvara vid tre olika tillfällen. Varje tillfälle är mycket grundläggande och tar högst 3 timmar i anspråk.

En kursomgång startar under våren 2022 med följande datum:

• 5 april
  • 21 april
  • 4 maj

Sista anmälningsdag är den 1 april.

Två kursomgångar under hösten 2022

Under hösten 2022 genomförs två kursomgångar där deltagaren förväntas delta vid tre tillfällen:

• 7 och 29 september samt 19 oktober
  • 2 och 24 november samt 14 december

För mer information om kursen och anmälan, gå till Kompetensportalen.

Anmälan är öppen – välkommen!