Lönerevisionen har inletts

Förhandlingarna är fortfarande i sitt inledande skede.

När det gäller revisionen av årets löner så har de lokala förhandlingarna påbörjats. Uppföljningssamtal/lönesamtal bör vara på gång eller redan vara genomförda.

Lönerevisionen samordnas av ett universitetsövergripande nätverk (LU RALS) med representanter från sektionen HR, fakulteterna och övriga verksamheter. Nätverket stöttar lokala chefer och HR-funktioner genom hela lönerevisionsprocessen.

För anställda finns information om lönerevision på Medarbetarwebben.

Anställda kommer även att få

• universitetsövergripande information om hur lönerevisionen fortskrider, via , nyhetsbrev och på Lönerevisionsbloggen
  • lokal information om hur lönerevisionen fortskrider, från sin fakultet/verksamhet och sin närmaste chef.

Den som är fackligt ansluten kan också komma att få information från sin fackliga organisation.

Du som är chef/ledare eller arbetar med HR-frågor kan läsa mer om lönesättning och lönerevision här på HR-webben.

Det kommer också att finnas löpande information på Lönerevisionsbloggen