Inflationen påverkar inte höstens lönerevision

Information till medarbetare i LU Nytt/LU News den 19 november.

Just nu kan man höra och läsa mycket om inflationen i media, och det förekommer en del frågor bland medarbetare om huruvida inflationen påverkar höstens lönerevision.

För att ge svar på dessa frågor publiceras en information till universitetets medarbetare i nyhetsbrevet LU Nytt/LU News den 19/11. Nyhetsbrevet mejlas ut till alla anställa.

Läs nyheten på Medarbetarwebben: Inflationen påverkar inte höstens lönerevision

För medarbetare finns det finns mer information om höstens lönerevision på sidan Medarbetarwebbens sida om Lönerevision.

Inflationen påverkar inte höstens lönerevision

Den pågående inflationstakten i Sverige kommer inte att ha någon direkt påverkan på höstens lönerevision, eftersom inflation inte är en lönesättande parameter och inte har någon koppling till varför universitetet, som arbetsgivare, betalar lön eller väljer att höja löner. Som arbetsgivare sätter Lunds universitet lön på andra grunder.