Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

En väg in till sektionen HR; ärendehanteringssystem för universitetsgemensamma HR-frågor

Ärendehanteringssystemet införs under november 2021.

Syftet är att tillhandahålla en väg in för universitetsgemensamma personal/HR-ärenden och möjliggöra ett mer koordinerat och ändamålsenligt HR-stöd.

Utifrån de frågor och ärenden som kommer in via ärendehanteringssystemet kommer sektionen att analysera inkomna ärenden för att förbättra interna processer och rutiner, och vidareutveckla HR-informationen på webbplatser och i nyhetsbrev.

Ärendehanteringssystemet kommer att ersätta många av de funktionsadresser till sektionen HR som idag finns på HR-webben och på Medarbetarwebben/Staff pages. 


IN ENGLISH:

A channel into the HR Division – case management system for university-wide HR matters  

In November, the HR Division will introduce a case management system. The aim is to provide a channel for university-wide staff/HR matters and enable more coordinated and appropriate HR support.

The division will analyse questions and cases received via the case management system in order to improve internal processes and procedures, and further develop the HR information on websites and in newsletters.

The case management system will replace many of the dedicated email addresses that are currently on the HR website and Staff Pages.