Beskrivning av lärarförslagsprocessen, för sökande

Nu finns en beskrivning av vad som händer när man skickat in en ansökan till en anställning som hanteras av en lärarförslagsnämnd, på universitetets externa webbplatser.

Beskrivningen finns på svenska och engelska på universitetets externa webbplatser lu.se och lunduniversity.se, under sidan Jobba hos oss (under fliken Om universitetet).

De nya webbsidorna är resultatet av en av aktiviteterna i handlingsplanen för att universitetet ska behålla certifieringen HR Excellence in Research Award. Syftet är att göra rekryteringsprocessen mer begriplig och transparent.

Länka gärna till informationen vid annonsering efter biträdande universitetslektor, universitetslektor eller professor.

Stöd för chefer vid rekrytering genom lärarförslagsnämnd

Det finns nu även stöd för chefer när det gäller rekrytering genom lärarförslagsnämnd.

Rekrytera genom lärarförslagsnämnd (HR-webben)

Vill du veta mer om ovanstående? Kontakta Lena Lindell, personalkonsult på sektionen HR lena [dot] lindell [at] hr [dot] lu [dot] se (lena[dot]lindell[at]hr[dot]lu[dot]se)